اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۷۱۷

مشارکت و همکاری وزارت میراث فرهنگی و آکادمی رستوبان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ , بازدید: ۵۷۹
سه شنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۲ در رستوران vip برج میلاد در مراسم آکادمی رستوبان با حضوردکتر شالبافیان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و مدیران ارشد وزارت میراث با همراهی روسای اتحادیه های همگن غذایی شهر تهران و شمیرانات سند همکاری و مشارکت آکادمی رستوبان و اداره کل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی منعقد گردید .

مشارکت و همکاری وزارت میراث فرهنگی و آکادمی رستوبان 

سه شنبه 9 خردادماه 1402 در رستوران vip  برج میلاد در مراسم آکادمی رستوبان با حضوردکتر شالبافیان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و مدیران ارشد وزارت میراث با همراهی روسای اتحادیه های همگن غذایی شهر تهران و شمیرانات  سند همکاری و مشارکت آکادمی رستوبان و اداره کل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی منعقد گردید .

به گزارش روابط عمومی اتحادیه ،  سه شنبه شب تفاهم نامه مشارکت وهمکاری اداره کل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی و آکادمی رستوبان منعقد گردید و توسط دکتر نادر رفتاری پیشکسوت صنفی و عضو کمیسیون گردشگری خوراک بین دبیر آکادمی رستوبان آقای مازیار عصام و جناب آقای دکتر فاطمی  مدیرکل توسعه توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی رد و بدل گردید .

مراسم با شروع سخنرانی   دبیر آکادمی  و در ادامه با مدیر کل توسعه کردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ادامه داشت  ودر نهایت  رئیس اتاق اصناف تهران آخرین سخنران بودند .

موضوع درجه بندی رستوران ها یا در نظر گرفتن شاخص های آکادمی رستوبان از موارد مهم مراسم بود که مدیرکل توسعه توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و دبیر اکادمی رستوبان تاکید بسیار داشتند .

در این مراسم  میهمانان ویژه و تاثیرگذار در صنعت خوراک و نوشیدنی حضور به عمل آوردند .

جناب آقای دکتر شالبافیان – معاون کردشگری وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی

جناب آقای دکتر نقی زاده محجوب  - مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی

جناب آقای دکترفاطمی - مدیرکل توسعه توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی

جناب آقای مهندس تجری – مدیرکل سرمایه گذاری ،زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری

جناب آقای دکتر رنجبر-رئیس موسسه عالی مهارتی هتلداری و گردشگری متخصصین ایران

جناب آقای دکتر توسطی – رئیس اتاق اصناف تهران

جناب آقای امینیان – رئیس اتحادیه  پزندگان شمیرانات

جناب آقای میرابراهیمی- رئیس اتحادیه رستوران های تهران

جناب آقای نریمانی- رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران

جناب آقای مبرا – رئیس اتحادیه کافی شاپ های و آبمیوه بستنی تهران

جناب آقای فهمیده – نایب رئیس اتحادیه رستوران های تهران

جناب آقای بربار مقدم – خزانه دار اتحادیه رستوران های تهران

جناب آقای دکتر نادر رفتاری – صاحب امتیار و مالک برند چلوکباب رفتاری

جناب آقای دکتر بعقوبی- یک از 3 منتخب هیئت امنای اصناف و بازار – پژوهشگر و نویسنده در حوزه تهران قدیم

جناب آقای حیدری – معتمد و حافظ امنیت اصناف و بازار

جناب آقای ترامشلو- مدیر و مالک رستوران کنزو

جناب آقای تاجیک – مدیر عامل مجموعه پذیرایی و گردشگری سنتنیال

جناب آقای میرزایی- برند لمیز

جناب آقای شبستری- مدیرعامل گروه صنعتی شبستری

جناب آقای مهندس زارعی- مدیرعامل نرم افزار سپیدز

جناب آقای لاجوردی – مدیرعامل شرکت آوند

جناب آقای دکتر ابریشمی- مدیر عامل ادویه مزید

جناب آقای پناهی – مدیرعامل وایت پلیت

جناب آقای مهندس درستان – مدیر مجموعه مبلمان جهانتاب

سر کار خانم مهندس یار محمدی- مدیر عامل شرکت ماپرا

جناب آقای  مهندس طالبی- مدیر شرکت سیناپ

جناب آقای داوودی – مدیر شرکت بایا مکس

جناب آقای منصوری- مالک برند فست فود خروس

سر کار خانم باباخانی – خبرنگار دنیای اقتصاد حوزه گردشگری

جناب آقای پورشفیعی – خبرنگار حوزه اصناف و تجارت و بازار

 

مازیار عصام  دبیر اکادمی ضمن ابراز خرسندی ازشروع همکاری و مشارکت با میراث فرهنگی اعلام کرد ،  اتحادیه رستوران از سال 1400 با دعوت از کارشناسان ومتخصصان صنعت خوراک و نوشیدنی و تشکیل کار گروه های مختلف  برای ایجاد راهکاری اصولی  جهت جلوگیری از فروش لوح و تندیس  به رستوران ها تشکیل جلسه داد که خروجی مثبت آن ایجاد آکادمی رستوبان بود .

در این آکادمی با همکاری بیش از 40 کارشناس 8 بخش با پارمترهای تخصصی تعریف گردید که مدیران و مالکین رستوران ها می توانند با ثبت نام در هر بخش که تمایل دارند ،نامزدی خود را جهت معرفی برترین رستوران اعلام نمایند .

این بخش ها شامل موارد ذیل است

1- برترین خدمات تشریفات و پذیرایی

2-برترین سرآشپز

3- یرترین طراحی دکوراسیون

4- برترین آشپزخانه صنعتی

5- برترین متخصص سرد نوش ها و گرم نوش ها

6- برترین رستوران در حوزه کسب و کار

7- برترین رستوران زنجیره ای و فرانچایز

8- برترین خلاقیت و نوآوری در صنعت رستوران

تمامی 8 بخش بالا دارای کارشناسان مختص به خود می باشد و پس از پایان ثبت نام ها کارشناسان نسبت به ارزیابی و راستی آزمایی اقدام مینمایند و 5رستوران که بالاترین امیتاز را در بخش ثبت نامی کسب کرده اند  را به هیئت داوران معرفی می نمایند تا برگزیده سال در هر بخش با رای هیئت داوران در مراسم اکادمی معرفی گردد.

عصام افزود:هئیت داوران و کارشناسان اکادمی دارای اختیار کامل هستند و نظر و رای داوران در انتخاب برگزیده برترین های سال در صنعت خوراک ونوشیدنی ملاک عمل می باشد.

همچنین عصام درمورد احکام داوران آکادمی توضیح داد : حکم داوران آکادمی در تمام بخش ها صادر گردیده و بزودی در یک مراسم با حضور مدیرکل توسعه توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و رئیس فدراسیون گردشگری خوراک ایران به داوران تقدیم می گردد .

 

 

 

عصام در مورد نحوه شروع همکاری اکادمی با وزارت میراث فرهنگی  افزود:

در  سال گذشته جلسات متعددی با جناب آقای دکتر فاطمی ،سرکار خانم دکتر لاریجانی و دکتر دژبد در مورد اهداف آکادمی برگزار گردید .

در این جلسات با بررسی اهداف آکادمی به نقطه نظارت مشترک و یکسانی رسیدیم، موضوعاتی چون جلوگیری از فروش تندیس و لوح های تقدیر به بهانه تجلیل از رستوران ها بدون ارزیابی یا بررسی های کارشناسانه و احیای عرضه خوراک بومی ، عرضه غذای سالم بهره برداری رستوران ها  از تجهیزات به روز جهت کاهش مصرف انرژی ( اب ، برق ، گاز ) و به طبع  کاهش هزینه های سربار جهت در‌راستای‌کم شده هزینه تولید ، معرفی سرد نوش ها و‌گرم‌نوش‌های ایرانی‌ ، ایجاد راهکارهای اصولی برای       پیشرفت و ‌پایداری کسب و کار‌ ها‌در‌صنعت خوراک و‌نوشیدنی و توسعه این صنعت در بخش زنجیره ای و‌فرانچایز از موارد مهمی بود که بدلیل اهداف و‌مسیر‌مشترک‌ شروع همکاری آکادمی رستوبان و وزارت میراث‌ شکل گرفت .

دبیر آکادمی در پایان افزود : معرفی رستوران های شهرهای ایران (عرضه خوراک های بومی ) همزمان با نمایشگاه کردشگری در پایان سال ا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی انجام می پذیرد .

به گزارش روابط عمومی اتحادیه رستوران ،حاضرین این مراسم مشارکت و همکاری وزارت میراث فرهنگی و آکادمی رستوبان را سازنده و موجب پیشرفت صنعت خوراک و نوشیدنی دانسته و خواستار طرح رتبه بندی و امتیاز دهی به رستوران ها بر اساس شاخص های آکادمیک بودند .

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016